Reklamation og returnering

McCabes Rideudstyr yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles McCabes Rideudstyr indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder McCabes Rideudstyr returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation 
Reklamation – er der noget galt med varen

 
Når du handler på www.mccabes.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Vi vil gøre opmæsksom på at det ikke er McCabes der er den afgørende enhed i langt de fleste reklamationssager, det er næsten altid producenten der afgør reklamationer, derfor er tidsrammen styret af deres håndtering af reklamationssagerne. Vi som forretning gør alt hvad vi kan for at presse din sag igennem så hurtigt som mulig.
For at øge hastigheden på en reklamationssag kan du gøre følgende, ofte kan en reklamation klares i første omgang med billeder. Send en mail til info@mccabes med beskrivelse af fejlen, et ordrenummer eller billede af kvittering og send gerne billeder med af varen. Vi vil også gerne have oplyst størrelse og farve og afvent svar. Vi svarer gerne indenfor 48 timer. 
 
Hvilke billeder skal du sende ved reklamation
 
Vi skal naturligvis have billeder af skaden, men ofte vil producenten også have billeder at de små labels der sidder inde i varen. Nogle varegrubber har unikke varenumre og producenten bruger dem til at se hvilken produktion varen kommer fra.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


McCabes Rideudstyr
Ny Tønning Vej 3
8740 Brædstrup
Email: info@mccabes.dk
Telefon: +45 72 17 08 70

Varereturnering foregår også til denne adresse - VIGTIGT ! Varen skal sendes direkte til butikken og ikke til eksempelvis pakkeshop, eftersom vi ikke har mulighed for at afhente pakker. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og McCabes Rideudstyr har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.